Planul de restructurare Carrefour

Alexandre Bompard, CEO-ul grupului francez Carrefour, a inceput sa vorbeasca de curand despre ce presupune planul de restructurare a firmei pentru perioada imediat urmatoare, de 5 ani, denumit „Carrefour 2022”. Printre noii piloni pe care se va dezvolta companie se numara: eficientizarea operațiunilor de la sediul central, cresterea veniturilor realizate din zona de online și formarea de noi legaturi în Europa și Asia.

”Am planuri mari pentru Carrefour: să devină liderul mondial în retailul alimentar oferindu-le clienților noștri zi de zi și în fiecare locație produse de calitate și la un preț rezonabil. Pentru a atinge acest obiectiv, trebuie să ne reconstruim modelul de business, să simplificăm organizația și să încheiem noi parteneriate, să investim în formatele de magazine, să ameliorăm eficiența operațională, să construim un model omnichannel performant, și nu în ultimul rând, să dezvoltăm portofoliul de produse proaspete și bio, în principal sub brandul Carrefour.”

Prima parte a planului este simplificarea organizației prin reducerea complexității a numeroase sedii centrale ale companiei instalate din toata lumea. De pilda, sediul Carrefour din Boulogne, Franța, va fi închis, iar ideea de a ridica un nou sediu (enorm de altfel) in Essonne va fi de domeniul trecutului. Pe de alta parte, in acelasi context, compania a decis sa renunte la 2.400 de angajați pe piața din Franța, adica cam 1 sfert din numarul total al angajatilor din Franta. Ar fi vorba, insa, doar de cei care se ofera voluntari in acest caz.

Schimbarea scopului firmei, respectiv acela de crestere a productivitatii și competitivitatii. Urmatorul plan de restructurare are in vedere economisirea a 2 miliarde de euro până în 2020. Modalitatea de indeplinire este scaderea sortimentației cu mai mult de 10%, precum și prin negocieri, folosindu-se de influenta pe care o au în 30 de țări de pe tot globul.

In acelasi timp, retailerul are si dorinta de a-si raționaliza achizițiile non-piață prin gestionarea cat mai atenta a cheltuielilor și specificațiilor, precum și o renegociere in trepte a contractelor mai vechi de către echipe specializate la nivel de grup.

Crearea unui univers omnichannel de referință este un alt obiectiv, motiv pentru care, francezii au decis sa-si redirectioneze investițiile catre eficientizarea și atractivitatea canalului de hypermarketuri pe piața locala. In acest sens, Carrefour va adapta suprafețele de vânzare dupa potențialul fiecarei zone. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *