Biscuiții dulci, o piață în dezvoltare

Cu o dezvoltare puternica este categoria biscuiților dulci, care, de la an la an, a crescut continuu, astfel incat pe o perioada de 5 ani pana in 2017, cand a trecut de valoarea de 1 mld de lei. Totusi, ramane sub media europeana consumul per capita, piața locală se chinuie sa avanseze. Principalii piloni de crestere ai acestui sector din economie sunt lansările și expansiunea ideii de proximitate.

De altfel, este unul dintre cele mai complicate sectoare ale industriei bunurilor de larg consum, biscuiții dulci au terminat 2017 pe PLUS, avand o majorare valorică de 15% în intervalul ianuarie-noiembrie 2017, in raport cu aceeași perioadă a anului trecut, dovedesc informatiile GfK privind consumul casnic al gospodăriilor din România. Nouă din zece familii din România au achizitionat minim 1 dată biscuiți dulci în sus-mentionata perioada. Cresterea se datoreaza brandurilor naționale, dar și celor private, care au 40% din volumul total de biscuiți dulci (private).

România prezinta un consum de cam 2,5 kilograme per capita, sub media europeana, uneori avand sansa de a ajunge si la 6 kilograme / cap de locuitor, cum este Spania și Italia, respectiv 5,1 kilograme/locuitor în Franța.

„O tendință care se păstrează este cea a achiziției de ambalaje mici, fiind legată de controlul cantității și se evidențiază mai mult în rândul femeilor. Însă, mai ales pentru momentele de consum în care biscuiții înlocuiesc o masă sau pentru momentele de socializare, ambalajele cu un gramaj mai mare sunt preferate”, a spus Cristina Hamilton.

„În topul deciziei de cumpărare se află marca, gustul, cantitatea pachetului și varietatea gamei. Sigur, prețul rămâne un factor de decizie important, însă alegerea se face pe criteriile menționate mai sus”, precizează Cristina Hamilton.

In acest caz, ponderea retailului modern în privinta vanzarilor cu biscuiti dulci depaseste comerțul tradițional – 73,1% versus 26,5% (potrivit Euromonitor) – proximitatea este cel mai important element dintre toate:

„Evident, și la categoria de biscuiți se observă o creștere a ponderii comerțului modern în detrimentul comerțului tradițional. Proliferarea magazinelor de proximitate a avut, de asemenea, un efect în schimbarea acestei ponderi. Totuși, pentru noi, segmentul comerțului tradițional ocupă încă o pondere importantă”, a spus Gabriela Gălățanu, Director de Marketing Alka Group.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *