Rostar înregistrează profit mai mare!

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Producătorul de biscuiți Rostar a revenit in forta pe profit în 2016. Halil Bulut, patronul acestei firme, are in gand sa ramana și in acest an tot pe o crestere pozitiva. 

Cum a arătat anul 2017 pentru Rostar și care au fost motoarele de creștere a businessului?

Halil Bulut: Am avut o creștere de 10% a vânzărilor și unul dintre elementele care a susținut performanța este colaborarea începută cu rețeaua de magazine Penny Market pe marcă proprie. Dacă vorbim despre rezultate pe segmente de business, baza o reprezintă în continuare biscuiții simpli. Contează însă foarte mult și segmentul de marcă proprie, în acest moment având parteneriate cu Auchan și Cora. Pe viitor vrem să extindem producția de marcă privată pentru că ne ajută la eficientizare, să nu oprim producția.

Care au fost tendințele de consum care au marcat anul 2017 pe categoria biscuiți?

Halil Bulut: Tot ce înseamnă biscuiți cu cremă a performat foarte bine. Aceasta este cea mai dinamică categorie, marcând un avans de 21% în 2017. De altfel, și dacă ne uităm la întreaga piață, biscuiții cu cremă au ajuns la o pondere de 38% din total piață de biscuiți. Mai mult decât atât, pentru prima oară în ultimii patru ani, segmentul Petit Beurre a crescut cu peste 10%, ceea ce pentru noi este foarte important în condițiile în care avem 58% cotă de piață pe acest segment. Pentru 2018 am securizat creșterea pe Petit Beurre prin lansarea sortimentului cu cacao, care sperăm să genereze o creștere de minim 10-15% la nivelul întregului brand.

Unde se află potențialul cel mai mare pentru această categorie – în retailul modern sau în cel tradițional?

Halil Bulut: Pentru produsele autohtone cu siguranță comerțul tradițional rămâne un stâlp al businessului. Este zona care trebuie dezvoltată. Retailerii internaționali vin la pachet cu importurile. Spațiul la raft este în prezent blocat de brandurile internaționale importate de jucătorii din retailul modern. O greșeală în cazul comerțului tradițional este poziționarea pe un segment de preț redus. Practic, unul din criteriile de intrare pe segmentul traditional trade este să fii cât mai ieftin. Or clientul român este unul matur, care targetează o anumită calitate a produsului și pentru asta este dispus să cheltuiască mai mulți bani. Acest trend este demonstrat de evoluția din ultimul trimestru, când vânzările au progresat cu 10%. Din cauza asta retailul tradițional tinde să devină neatractiv.

Care ar putea fi cartea câștigătoare pentru un producător român de biscuiți pe o piață cu o competiție în creștere?

Halil Bulut: Să nu faci compromisuri cu profitabilitatea. Cel care va rezista va fi cel care va ține la profitabilitate, chiar dacă partea de dezvoltare se mișcă mai încet. Cotă de piață securizată, dar profitabilitate și mai securizată. În prezent, se poate cumpăra cota de piață cu promoții, cu lansări artificiale, însă profitabilitatea per SKU este foarte redusă. Acesta este drumul cel mai sigur spre insolvență.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: