Se formează trioul francez din retail. Amazonul amenință piața din Franța.

Unul dintre cele mai importante lanturi de magazine din Franta si Romania, Auchan, a declarat ca urmeaza sa se uneasca impreuna cu Casino, Schiever si Metro pentru a avea o forta mai mare pe piata. Noua colaborare va fi denumita „Horizon”, iar aceasta va deschide sus-mentionatelor retailuri posibilitatea de a-și coordona achizițiile din interiorul Franței și din afara.

„Horizon” are ideea de a oferi mai multe optiuni membrilor fondatori, respectiv de a negocia “într-un mod mai eficient, mai echilibrat și mai inovator”. Deja cele 4 firme au inceput sa-si faca un plan pentru urmatorul an, insa, nu pot pune nimic in aplicare, nu cel putin deocamdata, caci, mai intai, alianta trebuie aprobata de Consiliului Concurenței din Franța. Vom afla pe data de 18 iulie, decizia acesteia.

Pe de alta parte, Auchan și Casino erau printre primii care au venit cu ideea aliantei, despre care s-a vorbit inca din martie anul 2018, iar Metro și Schiever au venit si ele mai tarziu. Firmele au incheiat mai multe contracte una cu alta, privind relațiile comerciale în 3 privinte: branduri internaționale, branduri naționale (franceze) și sectorul agricol.

Cu toate acestea, ce vor stabili hipermarketurile cu întreprinderile mici și cu fermierii individuali NU va fi la comun, ci fiecare retail isi va impune conditiile cu fiecare dintre acestia.

Motivul principal pentru care s-au unit sunt reducerea costurilor generale. Exista o mare posibilitate ca acest eveniment, daca va fi permis de Consiliu, sa se transforme intr-un adevarat trend, iar celalate companii sa inceapa si ele sa se uneasca intre ele. Putem observa deja acest lucru la Carrefour care s-a unit cu alte 2 retaileruri, cu distribuitorul Système U si cu lanțul britanic de retail Tesco. Amazon ameninta, in realitate, piata europeana pe acest segment, iar, tocmai de asta, au loc in ultimul timp aceste aliante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *