Vei fi impresionat de câte boli de poate apăra consumul regulat de ardei!

Ardeii grași, impreuna cu alte soiuri, ca ardeiul capia, ardeiul iute și dolofanul gogoșar, se numara probabil printre cele mai sanatoase legume. Acu este si timpul lor, vara si toamna.

Ardeiul are foarte multe vitamine C, A, B6, B1, E, K și fibre. De altfel biochimiștii au descoperit in urma mai multor studii recente noutati in privinta proprietatilor pe care le au.

Ardeiul de culoare verde, de pilda, are multe fibre, folați și vitamina K, dar și molibden sau mangan (noutati foarte folositoare culturistilor).

Pe de alta parte, in raport cu cei verzi, ardeii roșii au o sursa mai bogata de vitamine și nutrienți, chiar de 9 ori mai mult licopen (antioxidant). Mentionabile sunt si beta-caroten, alaturi de fitonutrienți, precum licopen, luteină și zeaxantina, potasiu, triptofan, cupru. Ardeii dulci mai au si ceva capsaicina, un compus alcaloid..

Orice tip de ardei este recomandat sa fie consumat cat mai crud, în salate sau chiar ca suc proaspăt. Isi mentin proprietatile, de asemeni, si dupa ce sunt murați, copți pe plită sau facuti in mai multe mâncăruri.

Important este ca au multi antioxidanți — beta-caroten, luteină, vitamina C —, astfel ei anuleaza efectele radicalilor liberi și scad efectele negative asupra arterelor, nervilor și țesuturilor. Normal ca asta scade sansele aparitiei anumitor boli sau chiar le previn, intr-o anumita masura.

Vitamina B6 este benefica celulelor, mai ales in accelerarea reconstruirii lor, adica prevenirea afectiunilor legate de acestea sau facilitand vindecarea lor. Tot ea are pastreaza intreg sistemul nervos. Nu numai B6, dar  si acidul folic din ardeiul gras, ajuta corpul sa metabolizeze mai rapid enzimele care pot afecta cheagurile din vasele sanguine.

Totodata, reduc sansele de dezvoltare a unor bolil cardiace sau ajuta la reducerea colesterolului — LDL.

Daca medicul va spus ca aveti nevoie de o sursa bogata de vitamina C, atunci ardeiul e pentru voi! :)). Orice tip de ardei are aceasta proprietate, intrucat toate contin mai multe vitamine de acest tip, iar cel gras roșu, chiar, o are intr-o canitate dubla fata de citrice, pe cand cel iute, cu 330% mai multă,. fata de o portocală. Deci, confera sistemului o imunitate mai puternica si incetineste procesul de imbatranire.

Vitamina E ajuta in mentinerea sănătatii părului și a pielii.

Vitamina A e folositoare contra degenerării maculare legata de îmbatranirea accelerata a corpului. Unele studii au dovedit ca poate preveni si aparitia cataractei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: