Uleiurile presate la rece, afacerea anului
Uleiurile presate la rece au devenit o afacere foarte profitabila in ultimii ani pentru un singur motiv: nu necesita cine stie ce finantare. O familie dintr-o localitate nu departe de Cluj-Napoca, pe care o dam mai jos drept exemplul prin excelenta al acestei afaceri, nu face profit cu o super fabrica. In sectorul acesta se poate lucra pe mai multe planuri: uleiuri de floarea-soarelui, de rapita, de nuca, de in, de canepa, de dovleac. Diversitatea lor aduce profit. De aceea, aceasta familie din Localitatea Luna, la 45 de kilometri de Cluj-Napoca, a si avut succes.
Produsul lor este “Luna Sulai”, iar patroana a dezvoltat brand-ul alaturi de parintii ei. La inceput nu avea nici cea mai mica idee ce inseamna uleiurile sau cum se fabrica.
E adevarat, insa, ca parintii ei aveau o mica afacere cu ulei de floarea-soarelui, prin care producea uleiului, pentru persoanele care isi aduceau semintele.
Mai intai, fiica lor a luat 40 de tone de seminte de floarea-soarelui, cu ajutorul careia realiza cam 15 de mii de litri de ulei. A mai cumparat si inca o presa de ulei, cea de-a doua, deoarece parintii ei aveau deja una, dar mai veche.
Antreprenoarea a platit si taxele pentru analizele de laborator, care au costat-o 13 mii de lei, pe atunci. Aceste analize au stabilit concret calitatea si caractertisticile viitorului ei produs. S-a interesat si de legislatie, pentru a fi la zi cu tot.
Abia apoi, a intrat si pe celalate sectoare din domeniu, respectiv produse de ulei din in, din dovleac si multe altele.
Ba chiar, brand-ul ei se vinde si pe domeniul gourmet, dar si cel pentru alimentatia sanatoasa. Produsele Luna Solai sunt in retaile-urile din Paris, Londra, Germania si Polonia.
Daca produsele tale sunt autentice si reusesc sa treaca de etapele de autorizare, certificare si valorificare, atunci este pe drumul cel bun. In cazul tinerei, experienta parintilor ei au ajutat-o cel mai mult, pentru individualizarea produselor ei. Desi piata de uleiuri din Romania este destul de plina, cei mai multi dintre producatori fabrica doar local, deci fara construirea unui adevarat brand, care sa fie cunoscut atat in tara noastra, cat si pe pietele din afara.