ȘI TU e posibil să suferi de Sindromul Ochilor Obosiți de Ecrane

Daca stai in fiecare zi, un timp mult prea indelungat, in fata ecranelor, atunci aceasta obisnuinta/necesitate iti va afecta, in mod cert, vederea. Desigur, nu azi, nu maine, dar pe termen lung, da. Lumina albastră, asa cum este ea numita, produce: oboseală, roșeață și iritații, lucru care ne poate doar ingreuna treaba, pe care o avem de facut in fiecare zi.

  • Mai mult de 11 ore/zi ii petrecem in fata calculatorului

Unul din trei adulți sunt expusi, in marea majoritate a activitatii sale zilnice, luminii albastre, asta insemnand aproximativ 11 ore, fie ca vorbim de dispozitive digitale de la serviciu/de acasa/în timpul liber etc.

Ce sa mai vorbim, toata ziua stam in fata luminii albastre, caci inca nu am vorbit de telefonul mobil…

La telefonul mobil ne petrecem in jur de 100 de ori pe zi.

  • Toate astea duc la…Sindromul Ochilor Obosiți de Ecrane (da, aparent exista asa ceva)

Sindromul ochilor obosiți de ecrane este rezultatul numarului de ore ridicat petrecut la calculator/telefon si, reprezinta, mai mult un disconfort. Lumina albastră este cea care afecteaza, de fapt, ochii, iar pe langa probleme de vedere, acestea pot duce si la insomnii. Iata ce ne zice Dr. Oftalmolog Beatrice Voiculescu.

“Acest tip de lumina emisă de LED-uri și monitoare este chiar mai puternică decât cea ultravioletă, pentru că pătrunde mai adânc în retină. Expunerea pentru un timp îndelungat poate afecta serios vederea pe termen lung.”

  • De ce ne petrecem atata timp?

57% din generația Millennials utilizeaza telefoanele în pat înainte de culcare, incluzand si faptul ca acestia se folosesc de aplicatia ei integrata in telefon (de alarmă), care să-i ajute sa se scoale din pat dimineața.

Un studiu facut de The Vision Council au dovedit ca in majoritatea timpului in care oamenii sunt expusi la lumina albastra este in timpul orelor de serviciu, la birou (44%), precum si atunci cand aleg dispozitivele mobile, pe post de carte digitala (43%), dar le mai utilizeaza si: în călătorii (32%), ca alarmă (38%) si, in final, pentru a găti (26%).

Între 50 și 90% din oamenii care stau la calculator sufera de acest sindrom.

Medicii recomanda urmatoarele:

  1. pauze regulate de la folosirea calculatorului și impune-ti regula 20–20–20: mută-ți privirea o dată la 20 de minute, clipește de 20 de ori și privește un obiect îndepărtat timp de 20 de secunde.
  2. Ia o poziție normala în fața monitorului, distanta sa fie cam de un braț, de la ochi la calculator, pentru ca sa te poti concentra cum trebuie, iar ochii ar trebui sa fie orientati in jos cand se uita la ecran.
  3. Fa regulat un control oftalmologic periodic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *