Mașină aerodinamică a fost inventată de un român
Cel dintai automobil aerodinamic care a avut roți integrate în caroserie a fost construit de un roman, coeficientul aerodinamic la care a ajuns inventatorul este, chiar si astazi, un rezultat dificil de ales de producătorii de automobile.
Dupa cum bine stim deja tara noastra a oferit lumii multe genii si oameni de stiinta foarte cunoscuti care au schimbat lumea odata pentru totdeauna. Aurel Persu este un exemplu, desi putine branduri de masini cunoscute, azi, i-ar da catusi de putin un merit.
Aurel Persu s-a născut în 1890, intr-o lume in care automobilele inca nu facusera atata “zarva” in spatiul urban precum astazi, asta mai ales datorita faptului ca pana si o trasura cu cai prindea mai multi km decat o masina.
De aceea, Aurel Persu a vrut sa schimbe acest lucru, el fiind cel care a construit automobilul de formă aerodinamică cu patru roți montate în forma ei aerodinamica. Cel mai dificil lucru de realizat pentru inventator a fost sa gaseasca forma de caroserie care sa se potriveasca forței aerului, oferindu-i, deci, un avantaj incomensurabil. Desigur ca pana acolo au fost multe calcule, teste și experimente de laborator, insa, in primul sfert al secolului XX, Persu a dat lovitura, gasind forma aerodinamică pentru un vehicul în mișcare: cea precum o racheta, mare in fata si mai finuta in spate.
Persu a potrivit toate piesele intre ele in Germania, în perioada 1922 – 1924, cu fonduri proprii. Tot acolo l-a si terminat, in 19 septembrie 1924, desi cererea de brevetare fusese trimisa in 13 noiembrie 1922.
Coeficientul aerodinamic este, de fapt, inventia cea mai mare a lui Persu, care a obtinut in forma aleasa de el, 0,22.
Desigur ca un motiv exista: forma automobilului nu este prea estetica, tocmai de aceea azi producatorii nu o urmeaza. Automobilul a avut frâne pe saboți, care se folosesc numai pe roțile din spate. Deoarece este o distanta mult prea mica intre aceste roți, Persu a scos transmisia diferențială.