Ce a produs creșterea pieței din S1 al acestui an?
Primul semestru din anul 2018 a dovedit că evolutia consumului a avut efecte pozitive pentru retaileri și pentru producătorii de bunuri de larg consum, dupa cum arata ultimele informatii de retail audit ale Nielsen România. Totusi, ca in orice veste buna, exista si o veste rea, informatiile macroeconomice dau multe de gandit, astfel se face ca antreprenorii trebuie sa se focuseze mai mult pe trendurile din consum, care, pe termen lung, ar putea da mai multe roade.
Piața bunurilor de larg consum are cresteri pozitive de 2 ani deja, inregistrand în in cel de-al doilea trimestru al acestui an o majorare valorica de 9,5%, in raport cu aceeasi perioada din 2017. Exista, insa, si un motiv pentru acest lucru: in ciuda faptului ca PIB-ul a crescut cu 4,2%, în primul semestru, economia incepe sa fie din ce in ce mai rau afectata de inflatie, rata acesteia fiind acuma de 5,4% in aceeasi perioada prezentata mai sus.
Cel mai important motiv pentru majorarea pieței bunurilor de larg consum este in continuare canalul de proximitate. Sa nu uitam ca sunt si peste 150 de magazine care au fost construite în primul semestru de către retailerii internaționali pe partea de proximitate, de aceea este perfect normal sa vedem cresteri in vânzările din acest interval, avand un avans de 17% in comparatie cu același interval al lui 2017.
Cu privire la studiul principalelor grupe de produse, alimentele sunt in continuarea nr. 1 , producand mai mult de 50% din vânzările totale de bunuri de larg consum, cu o pondere de 54,8%. Pe locul 2 sunt produsele nealimentare, cu o cotă de 19%, pe cand aici ramane un procent de 26,2% din leafa consumata de români în primul semestru pentru cumpararea bunurilor de larg consum care se duce pe băuturi (băuturile alcoolice reprezinta 13,6%, iar băuturile non-alcoolice reprezinta 12,6% din totalul pieței FMCG).