O investigație ONG arată ca Inventarul Forestier este o minciună: defrișări masive sunt ascunse!

O organizatie nonguvernamentala din Cluj (ONG) a reusit sa afle, in urma unei investigatii, ca Inventarul Forestier National (IFN) prevede informatii incorecte sau neclare INTENTIONAT pentru a se trece cu vederea asupra taierilor in masa de lemn din Romania.

IFN prevede informatii inexacte furnizate publicitatii cu privire la Inventarul anual si dau nastere intrebarii: care sunt cifrele exacte si cat de monstruoase sunt?
IFN prevede date referitoare la starea padurilor, ritmul lor de crestere si despre volumele de lemn care se gasesc in paduri. Acest instrument are “datoria” de a ne arata situatia reale si “live” a padurilor si sa realizeze o „estimare precisa a cantitatii de lemn recoltat din terenurile cu vegetatie forestiera”.
Investigatia a fost pornita de un ONG, Declic, care a concluzionat ca datele din Inventarul Forestier are multe lacune:
„Am incercat, pe cat permit datele publicate pe site-ul Inventarului, sa ne facem o idee despre impactul presiunii exercitate de economie asupra padurilor. Ne-am concentrat pe padurile de rasinoase si am analizat volumele de lemn scos din paduri intre 2012 si 2018. Pentru asta, am comparat volumul de lemn care se gasea in paduri in 2018, conform INF, cu volumul care ar fi trebuit sa existe in prezent, daca nu s-ar fi exploatat deloc. Cu alte cuvinte, pentru inceput am calculat cat lemn am fi avut in padure la sfarsitul lui 2018 daca nu s-ar fi taiat deloc intre 2012 si 2018 si copacii ar fi crescut nestingheriti. Am folosit pentru asta estimarile de crestere a padurilor luate din datele Inventarului Forestier”, declara Radu Cernuta, cel care a realizat investigatia.
Dar surprizele nu se opresc aici! Cele mai extraordinare cifre sunt cele referitoare la padurile de rasinoase din Tara Romaneasca. Conform IFN, in Tara Romaneasca toti arborii au crescut in ultimii ani neconditionati de factori externi umani si nu a avut loc nici o singura desprindere din pamant a acestora, ba chiar exista o crestere a numarului lor, mai mult decat s-ar fi putut dezvolta in mod normal/natural. In 2012 s-au inventariat 93 milioane m3 de lemn. Daca pentru 6 ani nu ar fi existat exploatari continue, in 2018 ar fi trebuit sa fie 107,4 milioane m3. Cu toate acestea, numarul furnizat de institutia de stat este 107,6 milioane m3. Asta inseamna ca inventarul arata 200 000 de m3 peste cat ar putea creste padurea.
”Concluziile inventarului par a fi manipulate cu scopul de a linisti publicul si a permite exploatatorilor forestieri sa taie si mai mult lemn. Altfel, nu intelegem cum au reusit autoritatile sa produca acest miracol si sa inregistreze cresteri cu peste 200.000 de metri cubi fata de potentialul natural de crestere a padurilor. Sau metoda de realizare a inventarului e pur si simplu defectuoasa”, a adaugat la declaratia colegului Antoniu Bumb, campaigner Declic.
Sa nu uitam ca presa nationala a mentionat des ca in Muntenia au existat exploatari in MASA de rasinoase. Notorii sunt, de pilda, Vidraru sau valea Topologului. In sudul Romaniei, suprafata acoperita cu rasinoase a fost scazuta la 7 mii ha. Totodata, in timpul inventarierii, judetul Arges a ocupat nr. 1 in categoria defrisarilor ilegale. Numai in 2015 au avut loc 3087 cazuri. In IFN nu se precizeaza, insa, nimic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: