greet: o nouă experiență hotelieră
Grupul Accor au introdus un nou brand – greet, special construit pentru turistii care vor sa atinga doua scopuri deodata: sa calatoreasca si sa vada lumea, dar sa o faca intr-un mod cat mai environmentally friendly (cu efecte pozitive asupra mediului inconjurator).
Dupa cum bine stiti, o mare problema a turismului sunt turistii insasi sau, mai bine zis, atitudinea lor: lasa de multe ori gunoaie in urma lor (in locurile pe care le viziteaza, mai ales daca vorbim de calatorii pe mare, unde afecteaza si animalele marine).
Ca un raspuns la aceste actiuni anormale, s-a inventat conceptul de greet, efectul incepnad in Beaune, în inima Burgundiei, Franța, în luna aprilie 2019, cand s-a construit si primul hotel din aceasta categorie. Urmeaza si in Marsilia (St Charles et Aéroport), Lyon Perrache, Paris, St-Witz, Rennes, Bourges și St-Germain-en-Laye.
Totodata, acest concept se adreseaza turistilor care vor o experienta hotelieră de înaltă calitate și la prețuri normale, aducand si un plus mediului inconjurator.
„De la crearea sa, Accor a fost întotdeauna o companie atentă la nevoile partenerilor și francizaților săi. Prin planul nostru de extindere a portofoliului de mărci, lansat de Sébastien Bazin, ne susținem angajamentul de a oferi mereu experiențe memorabile clienților noștri, în timp ce sprijinim simultan rețeaua de francizați. Odată cu lansarea greet, scopul nostru este pur și simplu să oferim o soluție ideală proprietarilor de hoteluri independente, oferind o marcă ce combină regenerarea structurilor hoteliere existente cu controlul costurilor, atât în ceea ce privește renovarea, cât și reamenajarea spațiilor”, a spus Franck Gervais, CEO Europe Accor.
Printre trasaturile esentiale pe care orice hotel de tip greet trebuie sa le aiba sunt: logo-ul comun pentru anumite zone și asigurarea că 20% din camere pot găzdui între 4 și 6 persoane. Metoda aplicata poate fi salvarea obiectelor provenite din rețele second-hand sau preluarea de la furnizori eco-responsabili; prin reciclarea obiectelor decorative neobișnuite și prin recrearea lor.
„Parteneriatele cu organizațiile cheie vor permite fiecărui hotel să-și transforme abordarea pentru a oferi a doua șansă în realitate și a fi complet în conformitate cu această marcă responsabilă social. greet a unit forțele cu mai multe organizații de caritate de top, inclusiv Emmaüs, care vor permite proprietarilor să furnizeze mobilier second-hand și modele realizate folosind articole reciclate, precum și Valdelia (o organizație ecologică care oferă o soluție cuprinzătoare pentru colectarea, reciclarea și reutilizarea mobilierului vechi de la toate tipurile de organizații) care va consolida conexiunile cu aceste rețele”, ne mentioneaza oficialii Accor.
Grupul Accor vrea sa ajunga la 300 de hoteluri greet pe continentul european până în 2030.