Competivitatea turismului românesc a scăzut anul acesta
În raportul global pentru anul 2017 referitor la competitivitatea turismului, Romania a fost clasat cu 2 locuri mai jos decat anii precedenti, mai exact de pe locul 66 în anul 2015, pe locul 68 în topul indicelui competitivităţii în turismul mondial, totalul fiind 136 de ţări studiate de Forumul Economic Mondial. Spune un ultimul comunicat al think-tank-ului INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate.
Prin urmare, indicile (agregat) competitvitatii in turism – stabilit – pentru Romania este de 3,78, ceea ce inseamna ca suntem pe acelasi loc cu Omanul şi Vietnamul.
Andreea Paul, preşedintele INACO, a spus ca:
“În Europa de Est suntem pe locul 6 – după, în ordinea valorii indicelui: Slovenia – locul 41, Bulgaria – 45, Polonia – 46, Ungaria – 49 şi Slovacia – 59. Ca să înţelegem totuşi cât de departe suntem de potenţialul pe care l-am putea atinge să remarcăm un indicator de referinţă. Avem un număr de 2,234,520 turişti străini care intră pe an în România, în timp ce Bulgaria sau Ungaria – ţări cu populaţia la mai puţin de jumătate faţă de cea a României – au circa 7 099 000, respectiv 14.316.000 de turişti străini anual”.
Indicele general se stabileste in functie de numerosi indici componenţi. De pilda, privind calitatea drumurilor ne aflam pe locul 126 din cele 136 de ţări (analizate in aceasta privinta). Pe de alta parte, la eficienta privind posibilitatea angajarii persoanelor calificate, suntem pe clasati pe 130.
“Legenda că în România sunt oameni calificaţi s-a prăbuşit datorită emigraţiei forţei de muncă – mulţi oameni chiar lucrează în serviciile turistice ale marilor ţări turistice din Europa – Italia, Spania, Franţa, Anglia. Dar şi mai rău stăm, pe locul 131 – doar cinci ţări din lume stau mai prost – la prioritatea pe care o acordă Guvernul turismului, deşi turismul era una dintre căile tradiţionale de creştere a PIB-ului în România, cel puţin în declaraţiile multor politicieni. Dar, cel mai terifiant, este faptul că suntem pe locul 131 în lume la eficienţa marketingului şi brandigului în a atrage turiştii în România. Aşadar – banii investiţi în târguri, branding-uri de ţară, Dracula Park-uri ne-au adus pe locul 6 de la coadă în lume la priceperea de a atrage turişti”, a mai mentionat presedintele INACO.
Top 3 in privinta sunt 3 ţări din UE: Spania, Franţa şi Germania.