Cum să amesteci corect alimentele

Cum sa ramanem sanatosi si sa evitam aparitia unor boli grave? Simplu! Avem grija sa combinam cele mai bune alimente!

  • Spanacul și căpșunile.

Problema principala aici este PH-ul stomacului, intotdeauna va fi complicat de asimilat fierul din plante,  de asta trebuie sa se consume vitamina C. Prin aciditatea celei din urma, fierul trece intr-o stare mai usoara de absorbit.

Este suficient sa consumi 100 mg de vitamina C, iar fierul va fi asimilat de 4 ori mai usor.

Aceeasi poveste este si la combinatia ardei roșu și fasole boabe neagră.

  • Legumele crude și ouăle.

Majoritatea primei categorii mentionate contine carotenoizi, ce ajuta in lupta impotriva cancerului, insa problema e ca ei sunt foarte greu de asimilat de catre organism, in ciuda faptului ca sunt printre cei mai buni antioxidanți. Acestia reprezinta pigmenţii de culoare roşie, galbenă sau portocalie, mare parte din acesti antioxidanti se afla in fructele şi legumele de acest gen de culoare. Printre cele mai importante amintim: licopenele, alfa-carotenul, beta-carotenul, luteina și zeaxantina. Grăsimea din gălbenușul de ou este ingredientul secret in aceasta combinatie. De pilda, in cazul in care va decideti sa consumati 3 ouă impreuna cu legumele crude, corpul va asimila de 3 ori mai usori acesti antioxidanti.

  • Turmericul și piperul negru.

Prima categorie are ceva ce se numeste pigment de tipul curcumin, ce vindeca si scade sansele de aparitie a unor afectiuni problematice precum: neurodegenerative, cardiovasculare, pulmonare, metabolice, autoimune și maligne. Cu toate acestea, asa cum era de asteptat, este greu de asimilat. Pentru asta vine in ajutor piperina, un alcaloid din piperul negru, care va face toata trebuia pentru voi.

Studiile au dovedit ca 20 mg de piperină introduse la 2 grame de curcumin majoreaza sansele de asimilare de 2000 de ori!

Totusi, curcumina nu trebuie consumata prea des, caci altfel poate creste sansele de aparitie a pietrelor la rinichi.

  • Salata verde și uleiul.

Carotenoizii din salata in combinatie cu uleiul ajuta la abosrbtia mai rapid a acestei substante.

  • Cartofii dulci și spanacul.

Este rezultatul combinatiei dintre vitamina A si zinc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: