Un studiu recent arată că românii nu știu ce cumpără!
Vorbim despre carne. Da, propriu-zis, in tara noastra, nu exista un brand pe aceasta felie. Acuma o sa-mi spuneti ca abarez si ca sunt nebun, pai cum sa nu existe un brand? Pai, da, aveti dreptate: exista un brand, numai ca romanii nu se sinchisesc sa le retina. De fapt, un studiu recent de firma de cercetare Strategis pentru progresiv.ro a aratat ca nici nu le pasa de brand, ci doar de alte lucruri ca: este congelata/necongelata?
Astfel, mai mult de 90% din populația din zona urbana consuma carne în ultimele 3 luni. Acuma, nu asta e rau, dar fiti atenti unde e buba: 45% dintre consumatori n au idee de marca de pui pe care o cumpara, lucrurile inrautatindu-se chiar la capitolul porc sau vită.
Deci, nu ne lipsim deloc de carne, pentru ca 92% dintre locuitorii României din mediul urban au recunoscut că au mancat mai multe feluri de carne în ultimele 3 luni. Carnea de pui are premiul de pe locul intai, pentru ca 9 din 10 respondenți au spus ca o consuma obligatoriu. Locul doi este luat de carnea de porc, consumată în aceeasi perioada de 3 sferturi dintre români si, in sfrasit, terminam cu peștele, parte care este cumparata de 63% dintre respondenți.
Daca vorbim despre cat de des este consumata, carnea de pui isi pastreaza acelasi loc si consumata de cel putin 3 ori pe saptamana, pe cand carnea de porc este mancata numai de 2,2 ori pe săptămână. Sa nu uitam ca si peștele, și carnea de vită sunt la egalitate (ah!), respectiv de 1,5 ori pe săptămână. Vai de capul carnii de miel/oaie sau de rață/gâscă, de care abia se ating romanii, in medie fiind de 0,8 ori săptămânal tot pe ultimele 3 luni.
La capitolul tip de carne congelata sau nu, 93% dintre respondenti recunosc ca iau carnea de pui necongelată si restul de 17% care o iau, desigur, necongelata. Desi, la peste stam ceva mai bine, cu 1 sfert dintre acestia declarand ca au luat pește congelat în ultimele trei luni.
Ca o mica concluzie, spunem ca in jur de 50% dintre consumatorii de carne de pui nu stiu de brand-ul pe care il cumpără, iar 1 din 5 români folosesc sursele proprii. Exista, insa, ca sa nu mintim, un brand mai cunoscut: Agricola – alte marci fiind doar o alegere spotana 15%, iar dupa: Coco Rico (9%) și Fragedo (8%).