De ce vitamine ai nevoie ca să-ți prelungești viața

Cu totii vrem sa va avem o viata cat mai lunga si sanatoasa, de aceea medicii mereu ne recomanda sa ne luam toate vitaminele necesare organismului nostru. Nutrienții sunt aproape peste tot, dar daca va veti obisnui sa mancati mai multe verdețuri și sa puneti mai puțin zahăr in alimentele voastre (cafea, ceai etc.), atunci, sa stiti, sanatatea dvs. ar fi aceea care ar avea de castigat. 

Sunt numai 2 moduri principale ale corpului nostru, ca sa spunem asa: modul de supravietuire, de simpla traire la limita, in sensul ca organismul nostru nu-si ia destui nutrienti si atunci “musca” din toate partile pentru a si le lua (inclusiv din tine); si modul de transformare, in care corpul se dezvolta armonios si are toti nutrientii de care are nevoie (si, in acest caz, nu foloseste rezervele de energie ale corpului).

Dr. Bruce Ames, un important medic, a ales36 de nutrienți care iti prelungeste viata, dupa cum se arata intr-un articol scris de DailyMail.

Acesta a realizat un studiu foarte important, in care dovedeste cat de semnificativa este dieta si modul in care alegem sa ne alimentam corpul, in longevitatea noastra: legumele verzi si fructele raman, cum se intampla mereu, pe primul loc.

Specialistul a postat lista cu nutrientii cei mai semnificativi pentru corpul nostru, intr-un articol al Academiei de Științe.

Dr. Ames atrage, de asemenea, atentia cu privire la lipsa vitaminei D, care de cele mai multe ori este neglijata de catre oamenii de azi: 70%, iar 60% dintre americani au carență de vitamina E, desi vitamina D este extrem de importanta pentru oase, inima și creier, iar vitamina E pastreaza sanatatea pielii și a ochilor.

Medicul afirma ca, aceste lipsuri pot duce la reducerea unui numar de ani din viata.

Cele mai importante vitamine:

  • Vitamina A: mentine sanatatea ochilor, previne anumite cancere, acnee și osteoporoză.

Se găsește în: ficat, uleiuri de pește, ouă, lapte, în legume de culoare portocalie, cum ar fi morcovii sau cartofii dulci.

  • Vitamina B1 (Tiamina)

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile de inimă, musculare și nervoase

Se găsește în: Carne de vită, ficat, nuci, ovăz, portocale, ouă, semințe, mazăre.

  •  Vitamina B2 (riboflavină)

Scade sansele de risc cu privire la: Cataracta, bolile de inimă și migrenele

Se găsește în: Carne roșie, migdale, lactate, ouă, pește, legume cu frunze verzi, cum ar fi kale sau spanac.

  • Vitamina B6

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile cardiace, atacul vascular cerebral, boala Alzheimer

Se găsește în: Carne de porc și de pui, pește, pâine, ouă și legume

  • Vitamina B12

Scade sansele de risc cu privire la: Anemia

Se găsește în: proteina animală, incluzând carnea de toate felurile, pește, ouă, lactate, dar și cereale îmbogățite cu vitamine și minerale.

  • Biotina

Previne scleroza multipla.

Se găsește în: gălbenușul de ou, migdale, conopidă, brânză, ciuperci, cartofi dulci și spanac.

  • Vitamina C

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile de inimă, osteoporoza, anemia, scorbutul

Se găsește în: toate fructele și legumele, cu precădere broccoli, varză de Bruxelles și conopidă.

  •  Colina

Este o vitamina hidrosolubilă, care intervine in degradarea acizilor grasi, anumitor acizi aminati si a glucozei.

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile de ficat, bolile creierului, ale mușchilor și ale sistemului nervos.

Se găsește în: Ficat, somon, năut, ouă și carne de curcan

  • Vitamina E

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile de piele, ale inimii și ale ochilor

Se găsește în: uleiuri vegetale, nuci, semințe și legume cu frunze verzi

  • Acidul folic

Scade sansele de risc cu privire la: spina bifida la nou-născuți, dacă femeia care a ramas gravida consuma suplimente de la începutul sarcinii, anemia și anumite tipuri de cancer.

Se găsește în: legume cu frunze verzi, citrice, fasole, cereale îmbogățite cu vitamine

  • Niacina

Scade sansele de risc cu privire la: Bolile cardiace, leziunile cerebrale, artrita

Se găsește în: ficat, pui, ton, curcan, somon, hamsii, carne de porc, carne de vită

  • Vitamina B5

Scade sansele de risc cu privire la: ADHD, artita, alergiile, căderea părului, astmul

Se găsește în: ciuperci, avocado, ouă, carne de pui, carne de vită, porc și semințe de floarea-soarelui

  • Calciu

Apara contra: afectării osoase, anumitor forme de cancer și a diabetului

Se găsește în: Lactate, legume cu frunze verzi, boabe de soia, tofu, pește cu oase comestibile, cum ar fi sardinele și produsele îmbogățite cu vitamine, cum ar fi pâinea și băuturile din soia

  • Clorura

Apara contra: tensiunea arterială mărită, probleme ale sistemului nervos

Se găsește în: Sare, alge marine, secară, roșii, salată verde, țelină și măsline

  • Crom

Apara contra: diabetului și obezității

Se găsește în: Legume, cereale integrale, carne de vită, de pasăre și produse lactate

  • Cobalt

Apara contra: bolilor nervoase

Se găsește în: pește, nuci, cereale și legume cu frunze verzi

  • Cupru

Apara contra: afectarea celulelor nervoase

Se găsește în: crustacee, cereale integrale, fasole, nuci, cartofi, rinichi și ficat

  • Iod

Apara contra: afectării osoase și disfuncției imune

Se găsește în: Alge, cod, lapte, creveți, ton, ouă și prune

  • Fier

Apara contra: Nivelului scăzut de oxigen în organism

Se găsește în: Carne roșie, crustacee, spanac, ficat, linte, semințe de dovleac, quinoa și curcan

  • Fosfor

Apara contra: artritei, osteoporozei și declinului cognitiv

Se găsește în: Lapte, carne, fasole, linte și nuci.

  • Potasiu

Apara contra: Accidentul vascular cerebral, osteoporoza și pietrele la rinichi

Se găsește în: dovleac, cartofi dulci și halibut

  • Sodiu

Apara contra: bolile musculare și nervoase

Se găsește în: Sare și carne afumată

  • Sulf

Apara contra: infecțiile bacteriene si acneea

Se găsește în: Fructe de mare, ouă, ficat, rinichi, nuci și produse lactate

  • Zinc

Apara contra: Sângerările, disfuncțiile imune și problemele tiroidiene

Se găsește în: Fructe de mare, carne, pasăre, ouă, fasole, linte, nuci și semințe

  • Vitamina K

Apara contra: bolilor cardiace, osteoporoza și declinul cognitiv

Se găsește în: pătrunjel, spanac, struguri și ouă

  • Seleniu

Apara contra: bolile cardiace, Alzheimer, accidentul vascular cerebral și anumite forme de cancer

Se găsește în: nuci, semințe de floarea soarelui, pui, ouă și sardine

  • Vitamina D

Apara contra: rahitismului, anumitor tipuri de cancer, boli de inimă, diabet și declin cognitiv

Se găsește în: Lumina soarelui și peștele gras, cum ar fi somonul, sardinele și macroul

  • Magneziu

Previne cancerul, mai ales cel de plămâni; boli de inimă și accident vascular cerebral

Se găsește în: Fructe, legume, cereale integrale, nuci și semințe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: