De ce să începi o afacere cu bere artizanală

Tara noastra raporteaza 85 de litri/cap de locuitor/an la capitolul consum de bere, asta inseamna ca ne incadram pe locul 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial, nr. 1 reprezentand cehii (142 de litri), apoi austrieci (105 litri) si nemti (104 litri).
De aceea, piata de la noi este o piata destul de bine formata, neprezentand fluctuatii semnificative si care aduce producatorilor venituri de 2,4 miliarde de euro (va dati seama cati bani?).
Marele avantaj al pietei noastre este ca facilitatea cu care micii producatori pot intra cu berea lor artizanala (pot producate cateva sute de hectolitri pe an, fara a avea nevoie de cine stie ce spatiu). Mai exact, avantajul consta in lipsa unui proces industrial clar, motiv pentru care pot introduce propriile lor arome si retete de bere.
In articolul de azi va prezentam cateva dintre motivele pentru care berea artizanala este o afacere profitabila:
  • gust aparte
  1. Berea craft (ca e acelasi lucrur) este berea pe care o poate produce oricine la el acasa, prin metode traditionale si cu ingrediente 100% naturale, lipsiti in proces de aditivi si conservanti. Reteta are la baza elementele clasice– apa, malt, hamei, drojdie de bere – restul este decizia voastra.
  2. datorita ingredientelor naturale, berea are un gust aparte, mai aromat si mai putin acid. Trebuie sa va jucati des cu ingredientele si sa faceti diferite combinatii pentru a ajunge la propria reteta speciala. Alcoolemia poate fi intre 5%-7%.
  3. „Dupa primul pahar de IPA (India Pale Ale) pe care l-am baut, m-am indragostit de berea artizanala si am visat sa pot imparti ce am descoperit cu cat mai multi oameni“, ne poveste Alin Matache, asociat la micro-beraria Ground Zero.
  4. „Sa fii producator de bere artizanala inseamna sa fabrici berea cu pasiune, sa faci un produs traditional, in cantitati mici, utilizand propriile retete de bere dezvoltate in timp prin incercari si degustari si cu dorinta de a oferi senzatii gustative complexe“, ne mai spune Arnaud Dussaix, producatorul micro-berariei Ninkasi si al berii Sikaru.
  5. problema cu berile industriale este ca toate urmeaza aproape aceeasi reteta, de aceea, oamenii au inceput sa se indrepte spre alte directii.
  • sanatoasa
  1. nu este pasteurizata si nici filtrata; dupa cum am mai explicat pe acest site, prima este un proces de incalzire a berii deja fabricate la o temperatura de 60-80 de grade, pentru a avea o perioada mai lunga a termenului de expirare; cea de-a doua ofera o limpezime si stabilitate microbiologica mai buna, insa “dau la schimb” gustul, culoarea si, cel mai important, denumirea de “bio”
  2. „Ne place sa ne jucam cu ingredientele clasice in asa fel incat sa scoatem un gust nou. Dar nu pasteurizam si nu filtram nimic. E pacat sa schimbi ceva ce e sanatos si bun de la natura si sa-l supui unor procese doar ca sa tina mai mult sau sa fie mai ieftin”, ne mai zice Ionut Ciobota, producator al micro-berariei 1717 din Sibiu.
  • o piata in continua crestere
  1. berea autentica, gustoasa, aromata sunt ceea ce cer tinerii, care sunt principalul target pentru acest tip debere
  2. desigur ca berea artizanala nu reprezinta, pentru deocamdata, o parte importanta din piata autohtona de bere, fiind devansata cu mult de cea industriala; in timp, pe de alta parte, aceste lucruri se pot schimba
  3. „Cred ca piata se va dezvolta pana la un 3-5% din volumul total de vanzari de bere din Romania. Este greu de estimat cand se va intampla acest lucru, dar faptul ca toate multinationalele stau cu ochii pe noi arata ca facem un lucru bun, din care vor si ele o bucata”, este de parere Laurentiu Banescu, fondator al micro-berariei Zaganu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: