GoodWine, a posteriori
CRONICĂ DE EVENIMENT/TÂRG DE VIN – GOOD!WINE 🙂
- La a opta ediție, semnul infinitului
Goodwine, 2019. Vreme mohorâtă, de noiembrie, luminată – doar – dinăuntru, de strălucirea serafică a vinului. Alături, în B2, e târgul celălalt, de carte. Să fim drepți, el îi aduce vizitatori și celui de vin (mai mulți), deoarece mai numeroși sunt cei de la carte. Măcar sâmbătă și duminică, târgul va fi ticsit. Duminică, practic, nici nu se va putea umbla prin el.
La fel, duminică, și la vin va fi neobișnuit de multă lume pentru o zi de sărbătoare. Dintre cei care mie îmi încălzesc inima, Loreta Budin, Big Radu (Rizea) etc. Și, în plus, tipi care se pricep la fenomen/vin, dar pe care uită lumea să-i invite chiar în ultimul moment 🙂.
- LUMEA SE SCHIMBĂ. ȘI ÎN VINURI 🙂
Anul ăsta, parcă au fost mai puțini participanți. Dar târgul câștigă la conceptul pe care îl aplică: acela de MONUMENT SPECTACULAR AL VINULUI.
Lumea se schimbă! Și în vinuri…S-a schimbat și echipa ANDREI IVA/CĂTĂLIN PĂDURARU, în TANDEM… Cu ANDREEA PĂUNESCU, o doamnă simpatică, suplă, despre care nu știm, deocamdată, mare lucru, dar sper să aflăm:).
- RECITALURILE MUZICALE & SOIREE-URILE, ÎN POLE-POSITION 🙂
În rest, multe bile albe: se văd eforturile și organizarea (oare să fie și mâna IOANEI MAXIMILIAN?) și sudoarea echipei (predominant, de feteJ), care încearcă să pună lucrurile în ordine, îmbunătățirile aduse și cooptarea lui FLORIN BOSIE/de la VIPSTYLE la campania de vânzări ale magazinului GOODWINE.
De remarcat și recitalurile muzicale, în stil SUMMER TIME/Janis Joplin din ambele/primele două seri. Goodwine e un loc nu unde să intri (doar), ci să rămâi…:)
CE M-A IMPRESIONAT: Apariția unui alt VIN PELIN (la 32 de lei, pe alt segment de preț, mai PREMIUM), concurență care, anticipăm, se va ascuți tot la/spre vârf, calitatea evoluând spre finețe. Dar și apariția CABERNETULUI FRANC, simplu sau – mai ales – în cupaje, asociat cu MERLOT(și spectaculos vinificat în roze). Și a unui cupaj cu FETEASCĂ NEAGRĂ, unde, totuși, CABERNETUL FRÂNC (și FRANC) face legea.
(RABBIT TEAM)
- Peste 6.000 de vizitatori
În perioada 22-24 noiembrie la Centrul Expozițional Romexpo a avut loc GOODWINE, ediția din a doua parte a anului. Vizitatorii au putut degusta peste 800 de vinuri și produse culinare diverse și au participat la cursuri de inițiere în lumea vinului.
Tema centrală a acestei ediții a fost spumantul, în toate variantele sale, pentru care a fost amenajat un spațiu special denumit BubbleGlam – o zonă dedicată explorării acestei lumi gustative pline de efervescență, prin realizarea unor mixuri cu diferite tipuri de spumante.
În cadrul Bibliotecii de Spumante au fost organizate degustări speciale, coordonate de somelierul de talie internațională, Eduard Jakab. Un alt punct forte ale ediției cu numărul 24 au fost cursurile de inițiere în lumea vinului susținute de specialiști de prestigiu precum Diana Pavelescu – wine ambassador GoodWine și secretar general al Asociației Degustătorilor din România, Simona Mardale – organizator Wine Mark (prima conferință internațională dedicată vinului din România), Silvia Palașcă – creator de conținut și o adevărată #winelover și somelierul Eduard Jakab.
În cadrul acestor cursuri au fost abordate teme diverse precum tehnologia de obținere a spumantelor, ce anume poate fi considerat un defect al vinului, caracteristicile vinurilor dulci, dar și un studiu comparativ pe 5 variante de vinuri obținute din același soi.
,,În cadrul acestei ediții am descoperit că există un mare interes al oamenilor în ceea ce privește vinul. Iubitorii vinului și-au dorit să afle cât mai multe despre soiurile românești și care dintre acestea ar putea reprezenta România cel mai bine pe plan internațional. Din păcate, suntem prea puțin informați despre vin în comparație cu piețele mature unde consumatorul cunoaște informații esențiale.
Aici intervine, însă, rolul somelierului care își dorește să educe consumatorul, într-un mod subtil, să îl învețe care sunt cele mai bune opțiuni când vine vorba de asocierea dintre vin și mâncare. Cred că suntem într-o perioadă incipientă de dezvoltare, dar mă bucur să observ că piața producătorilor de vin de calitate crește”, a declarat Eduard Jakab.
Organizatorii GoodWine se pregătesc pentru un număr și mai mare de expozanți în următoarea ediție a acestui târg și lucrează constant la rafinarea conceptului, astfel încât să atingă eficient cele două direcții de business: B2B și B2C.
,,La această ediție am dezvoltat oferta de cursuri de inițiere pentru aspiranți și am demarat programul de cursuri pentru profesioniștii din zona HORECA, prin crearea unor module personalizate axate, spre exemplu, pe tehnici de vânzare a vinului în HORECA și impactul pe care îl au acestea asupra creșterii cifrei de afaceri. Am abordat subiecte diversificate și interesante, astfel încât să ne adresăm unui public vast.
În ceea ce privește edițiile următoare, pregătim multe surprize. Ne-am gândit la proiecte îndrăznețe. Pilonul educațional GoodWine Academy va continua pe tot parcursul anului viitor, deci și în afara târgului, oferind publicului programe structurate. Proiectul special din 2020 va fi dedicat vinurilor rose”, a declarat Andreea Păunescu, CEO GoodWine.