Românii cumpără cel mai mult produse românești

Un studiu recent realizat de agerpres arata ca marea majoritate dintre romanii de la oras tind sa cumpere produse de origine romaneasca, insa, pe de alta parte, in cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor și tabletelor acestia le iau pe cele din afara.

Studiul a pus la dispozitie consumatorilor 14 tipuri de produse evaluate, descoperindu-se, astfel, ca acestia le-au ales pe cele care erau de origine românească, in mod special cand vine vorba de: alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, făină etc.), dulciuri, snack-uri, îmbrăcăminte (inclusiv pentru copii), băuturi alcoolice și mobilă.

Cu toate acestea, produsele romanesti sunt cel mai mult cumparate din Ardeal (30%) și din Moldova (11%), pe cand, pentru restul de 43% dintre consumatori, originea alimentelor nu ii intereseaza, mai dezvaluie un alt studiu marca iSense Solutions:

„Observăm că, în ultimii ani, atașamentul românilor pentru produsele fabricate în România se menține. Spre exemplu, 72% dintre românii din mediul urban declară că se regăsesc mai mult în mărcile cu produse locale față de cele străine (28%), ceea ce aduce un potențial important pentru retailerii care se poziționează cu mărci construite în zona de autentic românesc”, a explicat Andrei Cânda, managing partner iSense Solutions.

Acelasi studiu ne mai dezvaluie si motivul popularitatii produselor de origine romaneasca, respectiv dorinta de a sustine micii producători (77%), contribuția la economia națională (57%), faptul că au mai multă încredere în ele (48%), achiziționarea lor îi face să se simtă mai bine (41%) sau le consideră mai bune (40%).

La capatul opus avem romanii care prefera sa ia alimente de origine străină datorita calitatii lor mai mari, fata de cele romanesti, fiind 52% dintre acestia, respectiv 28% care au încredere în ele. Astfel, in general, aceste tari sunt ori cele din UE, ori din lumi mai indepartate: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franța și SUA.

Cercatorii au facut studiul prin intermediul mediului on-line si pe un eșantion de peste 1 mie de respondenți din oras, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. De asemenea, persoanele au avut vârsta cuprinsă între 16-65 de ani, pentru cei de la oras, din România. Gradul de eroare este de /-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: