3 MOTIVE pentru a spune “da” berii artizanale

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!
In primul rand ca, nu as avea destul timp pentru a enumera toate motivele pentru care ar trebui TU sa demarezi AZI o afacere in domeniul berii artizanale, si nu alta. De aceea, am ales doar 3, care mi se par mie cele mai importante dintre toate. Suntem niste consumatori avizi de bere artizanala, in caz ca nu stiati, cu 85 de litri/cap de locuitor/an stam pe un loc bun in Europa – 8 – si pe locul al 12 lea in clasamentul mondial, primii fiind cehii (142 de litri), urmati de austrieci (105 litri) si de nemti (104 litri).
  • 1. pentru gust
Berea craft, denumirea ei alternativa, poate fi realizata chiar la tine acasa, prin metode traditionale si cu ingrediente 100% naturale, fara niciun fel de aditivi si conservanti. Ingredientele sunt cele clasice – apa, malt, hamei, drojdie de bere – numai ca totul depinde de ingenuitatea dvs., de cum le combinati ca sa dati un gust cat mai bun si autentic.
De aceea, acest tip de bere are un gust mai tare, mai aromat si mai putin acid. Normal ca trebuie sa stii ce etape sa urmezi si cum sa le urmezi, iar alcoolemia este, totodata, la fel cu cea a berilor industriale, cam 5%-7%.

„Sa fii producator de bere artizanala inseamna sa fabrici berea cu pasiune, sa faci un produs traditional, in cantitati mici, utilizand propriile retete de bere dezvoltate in timp prin incercari si degustari si cu dorinta de a oferi senzatii gustative complexe“, ne mai arata Arnaud Dussaix, proprietarul micro-berariei Ninkasi, producatorul berii Sikaru.

Deci, acuma, poate intelegeti de ce zic ca aroma este atat de semnificativa si este un argument care desparte craft beer-ul de berea industriala.
  • 2. 100% sanatoasa
Pentru ca nu este nici pasteurizata si nici filtrata. Pasteurizarea este un proces de incalzire a berii deja realizate la o temperatura de 60-80 de grade, pentru a-i prelungi mai mult durata de viata. Filtrarea creste limpezimea si stabilitatea microbiologica, acestea, insa, alterandu-i gustul, culoarea si caracterul de produs 100% natural si sanatos.
  • 3. Popularitate crescanda
Consumatorii de craft beer, care-s in special tinerii, au din ce in ce mai mare dorinta de a gusta si bea o bere buna, care sa le indeplineasca toate criteriile, inclusiv unicitate, de ceva noua, diferit fata de marea majoritate a berilor. Mai ales, sa fie sanatoasa.

„Cred ca piata se va dezvolta pana la un 3-5% din volumul total de vanzari de bere din Romania. Este greu de estimat cand se va intampla acest lucru, dar faptul ca toate multinationalele stau cu ochii pe noi arata ca facem un lucru bun, din care vor si ele o bucata”, spune Laurentiu Banescu, fondator al micro-berariei Zaganu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIZITATORI UNICI: