Private label distruge piața Europei
Mărcile private au inceput de cativa ani sa aiba o popularitate din ce in ce mai mare in randul cetatenilor europeni (UE), iar acuma acestia au in jur de 30% cota dep iata, în 17 țări de pe continent, dovedesc ultimele informatii oferite de Nielsen.
De exemplu, în Germania, cea mai puternica piață de retail, produsele cu marci proprii au obtinut o “bucata de cascaval” de 45% . La fel sau, cel putin, aproximativ se intampla si in Olanda, Belgia, Suedia, Norvegia, Ungaria și Turcia care efectiv musca din piata cote din ce in ce mai mari.
Nielsen are cea mai mare companie de măsurare a audiențelor online.
Infromatiile furnizate de ei mai dovedesc si faptul ca, in unele tari, in care procentul de mărci private ajunsese de dinainte la un nivel inalt, a tot continuat sa creasca, Vorbim despre: UK, Germania, Belgia și Portugalia, unde cotele de piata erau de dinainte la 40%. În Marea Britanie, de pilda, se pompeaza foarte multi bani de catre retaileri in mărci private, tocmai pentru a reusi sa se bata cu alti giganti din domeniu. Asa se face ca acum este la 46%, o crestere de 6%.
In altele ca Spania și Elveția, private brands (denumire alternativa pentru cea de care am discutat pana acum) detin 50% din totalul produselor comercializate pe piata lor interna. Franța este, poate, singura exceptie, in care private label au doar mai mult de 30%, insa vanzatorii deja au inceput sa le prefere pe cele premium (care au un pret mai mare, logic), in defavoarea celor mai slabe.
Nimeni, insa, nu se compara cu Turcia, la crestere. Aici, cota de piață a crescut cu 3 puncte procenturale, adica la 26%. Grecia sta mai slab, pe de alta parte, unde 1 din 3 produse comercializate pe piata interna sunt private label.
Cota de piață in cazul mărcilor private din 4 state membre UE din regiunea Centrală și de Est (Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia) detin 30% ori chiar mai mult. Exemplul Ungariei, care are 34%.
De asemenea, expertii de la Nielsen au mai realizat si ca toate firmele de pe private brands au avut castiguri foarte mari, care probabil se datoreaza si nivelului de încredere crescut a consumatorilor europeni, care a ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 17 ani.