Cea mai mare tranzacție din industria bunurilor de larg consum din anul acesta
Fondul de investitii KKR tocmai a cumpara de la marele Unilever brand-urile de margarină pentru 6,8 miliarde de euro, se arata intr-o postare din The Guardian.
Anuntul nuvine ca o surpriza, deoarece firma declarase ca vrea sa vanda aceste afaceri inca de la inceputul primaverii lui 2017, mai exact ramura de tartinabile, in care intra Becel si Rama. Divizia insumeaza cam 7% din toate operatiunile Unilever din lume și înseamna, pentru acestia, cam 2.300 de angajați. Mai pe scurt, vanzarea celor 2 branduri de catre Unilever reprezinta cea mai mare vanzare din industria bunurilor de larg consum din 2017.
„După o istorie îndelungată în cadrul Unilever, am decis că viitorul acestei divizii să se desfășoare în afara grupului. Acest anunț reprezintă un nou pas în strategia de a remodela portofoliul Unilever pentru o creștere viitoare”, a spus Paul Polman, CEO al Unilever.
KKR a acceptat tranzactia în urma scaderii consumului de margarină. De pilda, numai vanzarile sus-mentionatelor branduri de margarina pe piata din Anglia au inregistrat scaderi cu 12% în 2016, pe cand cel de unt a avut o crestere importanta de 2%, conform informatiilor Kantar Worldpanel.