Evoluția pieței berii
ISTORIA RECENTĂ:
Cum a evoluat PIAȚA BERII: căderea din timpul crizei!
În anul 2010 contextul economic instabil a determinat o scădere a pieţei berii cu 3,5% faţă de anul precedent, atingând un volum total de 17 milioane de hectolitri. În ceidoi ani DE DUPĂ 2008 piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de anul 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor în anul 2010 a înregistrat o valoare de 78 de litri, continuând trendul descedent început în anul 2009 şi demonstrând faptul că situaţia economică a afectat consumatorii şi obiceiurile de consum.

Membrii Asociaţiei “Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – în ciuda situaţiei dificile, au investit 51 milioane de euro , iar contribuţia la bugetul de stat prin diferite taxe (accize, TVA, taxe de personal şi contribuţie la asigurări sociale) a atins pragul de 270 de milioane de euro, în creştere cu 7 milioane de euro comparativ cu anul 2009.
„Berea este o industrie naţională, cele mai recente date statistice demonstrând că 99% din consumul de bere în România este acoperit de producţia internă”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.