Telemea de Ibănești, exemplul de brand românesc de succes la nivel european
Producatorul Telemelei de Ibanesti, din judetul Mures, este cel dintai brand cu o denumire de origine controlata in toata zona Uniunii Europene, iar acum vrea sa isi majoreze de 2 ori mai mult productia pana anul viitor, prin intermediul unui proiect european care ii va aduce 5 milioane de euro.
Alin Mircea Todoran, administratorul firmei care produce Telemeaua de Ibanesti, a spus ca, odata ce a reusit sa castige titlul aplicabil pe tot continentul european, a inceput sa vanda si mai mult decat inainte, cu mult mai mult, ceea ce i-a permis si majorarea capacitatii de productie.
„Telemeaua de Ibanesti este primul brand romanesc care are denumire cu origine protejata la nivel european, proces care a durat sase ani, perioada in care a trebuit sa demonstram ca putem face si noi ce fac altii din Europa. A contat locul unde producem telemeaua, originea materiei prime, laptele, ingredientele si reteta folosita, iar, astfel, ne-am putut diferentia de marii producatori de lactate.
Titlul obtinut ne-a ajutat foarte mult, au crescut vanzarile si ne-a adus in situatia in care trebuie sa marim capacitatea de productie, atat pentru telemea cat si pentru alte produse – cascaval, branzeturi. In prezent procesam 60.000 de litri de lapte pe zi si ne propunem dublarea capacitatii in urmatorul an, la 120.000 de litri, cu ajutorul unui proiect european in valoare de 5 milioane de euro”, a spus Todoran.
Tot el ne mai spune si ca proiectul prevede cumpararea de utilaje si echipamente pentru unitatea de productie din Ibanesti.
„In primul rand trebuie sa avem produse de calitate. Secretul Telemelei de Ibanesti este laptele din zona Muntilor Gurghiu, cu o anumita flora care a fost studiata, astfel ca produsul are un continut ridicat de calciu, de magneziu si este conservat cu saramura, apa sarata care provine dintr-un izvor special”, a explicat Alin Mircea