Crama Liliac, rezultate foarte bune pe piața vinului
Crama Liliac, care este condusa de firma amb Wine Company, integrata in consorțiul austriac amb Holding, a avut nu numai in anii trecuti, dar si in 2017 rezultate foarte bune și prezice un avans de 10% al afacerilor în 2018, până la 7,4 milioane de lei.
„După un 2017 în care recolta a fost mai slaba, din cauza înghețului, în 2018 ne indreptam atentie spre optimizarea structurii businessului și ne dorim cat mai putine pierderi și, in acelasi timp, să creăm un business tot mai sustenabil. În acest an ne-am propus o creștere de 10% a vânzărilor și se anunță un an promițător din punctul de vedere al recoltei. Bineînțeles, activăm într-un business influențat de vreme, dar estimările mele sunt optimiste”, declară pentru Progresiv Miron Radic, cel care a preluat conducerea companiei din luna ianuarie a acestui an.
În ceea ce privește investițiile realizate până în prezent, Adriana Mitu, COO la Liliac, vorbește despre un buget de 10,5 milioane de euro, direcționați atât în terenuri și viță de vie, cât și în crama situată în Batoș, județul Mureș.
„În 2010 au debutat investițiile, am achizitionat 14 hectare de viță de vie și ușor, ușor am început să culegem. Practic, producția din 2011 a fost prima, vinul a fost îmbuteliat în februarie 2012, iar apoi am început să ieșim pe piață. De la 14 hectare, în prezent avem 52 de hectare, dintre care 38 la Batoș, Mureș și încă 14 la Lechința, Bistrița-Năsăud”.
De cand acestia au introdus primul lor vin pe piata, din 2012, și până azi, firma a continuat sa-si creasca numarul produselor, unele dintre ele fiind de mare succes, precum Liliac Nectar of Transylvania, Orange Wine sau Liliac & Kracher Transylvanian Ice Wine.
„Lansările depind de creativitatea echipei de producție și avem ceva planificat pentru anul viitor, dar rămâne de văzut, este încă prea devreme să spun mai multe. În schimb, anul acesta vom lansa, în iulie, primul nostru vin spumant din portofoliu, în varianta alb, urmând și rose”, mai spune Miron Radic.