Ce legume sunt TOXICE dacă sunt mâncate CRUDE

Daca esti un raw vegan atunci ar trebui in mod OBLIGATORIU sa citesti acest articol, pentru ca sunt unele legume care, pe langa faptul ca sunt mult mai nutritive daca sunt gatite, unele dintre ele nici nu ar trebui mancate fara sa fie GATITE. Haideti sa intram direct in idee.

  • Legumele care trebuie in mod OBLIGATORIU gatite inainte de a fi consumate

In ciuda a ceea ce se spune in general, nu, nu este adevarat: mai raman nutrienti si enzimele (chiar in mare parte dintre ele) in alimente, dupa ce le-am preparat termic. Ceea ce este important este sa mentii intotdeauna un echilibru in toate. A le manca crude inseamna de fapt sa le utilizezi pentru smoothieuri, nu altceva…

Zic asta pentru ca sunt si legume care ofera nutrientii necesari corpului numai dupa ce sunt  gatite.

Vorbim despre urmatoarele:

  • rosiile (ce elibereaza mai mult licopen)
  • morcovii;
  • spanacul;
  • ciupercile;
  • sparanghel;
  • varza;
  • ardeii grasi.

Toate cele de mai sus dobandesc mai multi antioxidanti in momentul in care sunt gatite. De aceea spuneam ca nu e bine sa le mancati crude, pentru ca unele dintre ele va pot provoca chiar si indigestie. Nu e bine sa dai corpului tau prea multe fibre, NICIODATA. Altfel te asteapta balonare, indigestie si constipatie.

Spanacul are acid oxalic, care nu-i mai permite organismului tau sa asimileze corect calciului. La fel se intampla si la: patrunjel, stevie, sfecla sau ceapa verde. Sparanghelul are acelasi efect ca si la spanac, tocmai de aceea cea dintai te protejeaza de cancer. Ciupercile, de asemeni, odata gatite ele dobandesc mai mult potasiu, iar la morcovi, acestia ajuta la o mai bun absorbtie, atunci cand sunt preparate termic.

Consumate ca atare fac rau toate cele din captiolul crucifere(broccoli, conopida, ridichii, varza). Apar des in sucuri si smoothie-uri, dar ce-i mult strica, desigur, ceea ce poate duce la aparitia hipotiroidismului. Ele au o enzima care impiedica actiunea glandei tiroide.

Acelasi principiu se aplica si in cazul leguminoaselor. Vei resimti lipsa de indigestie la doar 3 ore de la consum, daca cumva le mananci fara sa le fi prajit inainte. Simptomele sunt greata, voma si diareea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *