Cum apar bolile digestive și cum le evităm

Problemele digestive apar atunci cand nu combinam cum trebuie alimentele intre ele, iar, prin urmare, ele nu vor fi digerate “regulamentar”, intrand, astfel, in putrefactie, in intestine.  Asta inseamna ca iti cresti singur sansele de risc, din cauza substantelor toxice din corp, care pot produce bacterii și paraziți. Deci, totul e o problema de alimentatie.

Sa nu uitam ca un aspect important in aceasta zona e si cum facem mancarea, de pilda, legumele crude, pe care noi le fierbem de cele mai multe ori, iar, astfel, distrugem multe din substantele lor nutritive. Ca regula, in momentul in care alimentele sînt facute la temperaturi care depasesc 48 de grade Celsius, pe o perioada mai mare sau mai mica de 20 de minute, enzimele vor fi omorate integral, ne spune dr Gillian McKeith în cartea sa, “Hrană vie pentru sănătate”.

O idee foarte buna ar fi sa prepari borş de fasole si la final sa adaugi legumele crude. Hrișca poate fi lasata mai intai la înmuiat 5-6 ore, sarind etapa fierberii si urmata de pasare, respectiv condimentare.

Salata de sfeclă crudă este o alta optiune.

Totodata, broccoli, conopida, varza, toate pot fi macnate crude.  Nu numai ele, dar si spanacul, dovleceii inclusiv ciupercile.

In general nu va aruncati sa consumati ceva ce nu este natural. De aceea, ce este rafinat sau contine aditivi trebuie eliminat din dieta.

Mesele simple sunt raspunsul la intrebarea noastra, ele ajuta corpul sa digere mai usor si mai sanatos alimentele.

Ni se recomanda in general sa aduagam si uleiul, untul, smântâna.

In general, nu consumati prăjelile, iar la salate va puteti obisnui sa adaugati seminţe – de floarea soarelui, susan, alune, fistic, dar şi nuci. Daca ele sunt macinate si nu se exagereaza consumarea lor (altfel va puteti ingrasa cu o viteza uluitoare), atunci sunt foarte sanatoase pentru corp.

Nutritionistii spun ca este foarte rau sa combinam carne, şi ouă, şi brânză, toate intre ele la aceeasi masa. Mai pe scurt, evitati bombele calorice.

Se pot manca una cu alta la masa leguminoasele (fasole, soia, năut, mazăre, linte) cu amidonoasele (făină, pâine, orez, paste făinoase, cartofi, porumb), deoarece valoarea biologică a proteinelor creşte.

Ca sa nu mai vorbim de combinatia orez cu pește ori cartofii cu carne, deoarece sunt foarte greu de digerat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *