MARIA CÂRJA, Corteva
LANSĂM ȘASE HIBRI DE PORUMB
Maria Cârja lasă impresia unei femei energice și destoinice, dedicată fără rest/cu devoțiune muncii pe care o face. După mai bine de zece ani de lucru împreună, cred c-am ajuns să o cunosc , măcar cât de cât. Este genul care nu se ferește de cizmele de cauciuc în câmp, fiindcă ogorul trebuie bătut cu pasul, spre a fi examinat.
La momentul actual, se poate spune că are în spate o carieră în domeniul agricol. O carieră care a pornit de pe băncile Agronomiei, cum îi spune lumea, cu un termen popular, facultății vechiului institut agronomic.
- În cât timp credeți că va intra masiv ROBOTIZAREA în agricultura românească, fenomen care se află la început? Care vor fi consecințele ei și credeți că va face victime printre forțele de muncă?
Robotizarea este un fenomen care nu trebuie să sperie industriile, dar – cu atât mai puțin – agricultura, unde lipsa de mână de lucru este foarte mare, un lucru foarte acerb .
Acest fapt face ca inovatia si creare de solutii alternative sa fie obligatorie.
- RADIOGRAFIA ANULUI AGRICOL ACTUAL, ÎN CÂTEVA FRAZE
- Ne vom teme de secetă, ca în fiecare an?
Nici un an agricol nu seamănă cu altul.
Această întrebare nu are un răspuns sigur…
Trebuie să fim pregătiți pentru cele mai dificile condiții de climă și sol, prin achizț ia de hibrizi cu toleranță la secetă și soluții inovatoare de combaterea a bolilor, dăunătorilor și buruienilor.
- Se arată, totuși, fermierii români deschiși la formulele novatoare?
Da, în ultimii ani, fermierii își doresc soluții din ce în ce mai performante, pentru a se asigura că producțiile/și impicit veniturile /ha (cele per hectar) să fie cele scontate.
- INOVAȚIA ESTE SINGURA NOASTRĂ ȘANSĂ
- Inovația ne va permite să ne apropiem de performanțele agriculturii ocidentale?
Aceasta este singura cale pentru progres.
- Cât de mult contează echipa de specialiști?
Oamenii fac diferența în orice domeniu.
Iar produsele sunt rezultatul inovației create tot de către oameni. Echipa Corteva este pregatită să facă față cerințelor – din ce în ce mai exigente – ale fermierilor din România.
- NOUTĂȚI PE PIAȚA AGRICOLĂ DIN ROMÂNIA, ÎN ACEST SEZON
- Ce noutăți ne mai rezervă ceea ce, cu o expresie generică, am putea să numim, genetica CORTEVA?
În fiecare an, avem noutăți pentru piața agricola din țara noastră.
În acest sezon, lansam 6 (șase) hibrizi de porumb ; 2 hibrizi de floarea soarelui, dar și cele mai inovatoare soluții pentru combaterea dăunatorilor la culturile speciale : Closer si Delegate.
Pentru producătorii de struguri, avem cel mai inovator fungicid pentru combaterea manei : Zorvec Zelavin Bria.
Producătorii de cartofi au acces la același fungicid, care pentru aceasta utilizare se numeste Zorvec Enicade.
- Care ar fi produsele cele mai cerute în câmp, purtând semnătura CORTEVA?
Toate produsele noastre au o piață foarte bine stabilită. Erbicidele pentru cereale, ca Pixxaro Super; Floramix; Pallas ; Mustang – sunt prezente pe mai mult de 25% (un sfert) din suprafață.
Hibrizii de porumb Pioneer ocupă 34% din suprafață.
Hibrizii de floarea soarelui ocupă 47% din suprafața totală.
A consemnat: MIHAIL GĂLĂȚANU
citat 1:
Trebuie să fim pregătiți pentru cele mai dificile condiții de climă și sol, prin achizitia de hibrizi cu toleranta la seceta si solutii inovatoare de combaterea a bolilor, daunatorilor si buruienilor
citat 2:
Iar produsele sunt rezultatul inovației create tot de către oameni. Echipa Corteva este pregatită să facă față cerințelor – din ce în ce mai exigente – ale fermierilor din România
citat 3:
Erbicidele pentru cereale, ca Pixxaro Super; Floramix; Pallas ; Mustang – sunt prezente pe mai mult de 25% (un sfert) din suprafață. Hibrizii de porumb Pioneer ocupă 34% din suprafață.
CARTE DE VIZITĂ : Cîrja Maria
INFORMATII PERSONALE | Ø Nationalitate: Romana |
STUDII | 2003 Doctor in Stiinte Agricole – Universitatea de Stiinte AgricoleSi Medicina Veterinara Bucuresti
1988-1997 – Universitatea de Stiinte Agricole Si Medicina Veterinara Bucuresti Facultatea de Horticultura |
EXPERIENTA PROFESIONALA | Aprilie 2012 – PIONEER HI- BRED ROMANIA SRL Director Marketing Romania & Republica Moldova
Aprilie 2007 – PIONEER HI- BRED ROMANIA SRL Director de Marketing si Produs Ianuarie 1997 – Martie 2007 – MAKHTESHIM AGAN ROMANIA Director TEHNIC Ø Promovarea produselor in Romania Ø Omologarea produselor noi Iunie1994 – Decembrie 1996 Crecetator stintific – Institutul National de Legumicultura si Floricultura Vidra Laboratorul de Ptotectia Plantelor Sept.1993 – Iunie 1994 – profesor Biologie Scoala Generala – Malini, Suceava |
Abilitati | Ø Cunostiinte limba engleza si franceza
Ø Integritate Ø Spirit de echipa Ø Profesionalism |