Cearfisă – brandul de succes al unor ieșeni
Fabrica de bere Cearfisă este în Iaşi, iar de acolo pleaca îmbuteliată în toată ţara.
Cătălin Vişan, Gheorghe Parfeni şi Marius Ivanov au creat propriul lor brand de bere Cearfisă, fabricată în Iaşi, la sfârşitul lui 2017. În aproape 4 ani de activitate, ei au tot investit în total 600.000 de euro pentru a face fabrica funcţională şi pentru a crește afacerea şi promit că nu se vor opri aici.
„Ne adresăm tuturor categoriilor de clienţi, în special celor care iubesc să consume o bere bună, fără conservanţi, nepasteurizată, nefiltrată. La baza acestui business stau experienţa în domeniul HoReCa şi pasiunea pentru berea de calitate“, spune Cătălin Vişan, unul dintre acţionarii Cearfisă.
Brnadul este prezent în HORECA, Carrefour, Mega Image, Auchan şi Cora la nivel naţional.
„Anul 2020 a fost unul de menţinere în locaţiile cu care aveam colaborări, dar şi de căutare de noi pieţe de desfacere către retaileri. Avem patru angajaţi şi plănuim poate să lansăm o bere nouă anul acesta, alături de creşterea vânzărilor.“
Cearfisă are la dispoziție acum 4 sortimentele de bere artizanală – Pale Ale, Pilsner, Weissbier şi Red Ale – ale căror preţuri se află între 6 şi 8 lei. Malţul şi grâul realizate pentru fabricarea berii Cearfisă sunt foarte atent selecționate de la furnizori, drojdia este adusă din Belgia, hameiul este unul nobil, cu procent scăzut de alfa-acizi, pentru a oferii berii amăreala corespunzătoare, iar pH-ul apei este printre cele controlate dintre ingrediente, curpinrs între 5,2 şi 5,4. Deci – calitatea este prezentă.
„În 2017, când am început noi businessul, piaţa era pe un trend crescător, apăreau tot mai multe berării artizanale. Noi am reuşit să accesăm marile reţele de magazine într-un context în care dorinţa noastră de a intra în aceste lanţuri s-a suprapus peste nevoia lor de a lista producători locali“, a spus Cătălin Vişan la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
În 2020, acţionarii Cearfisă au reuşit să se mențină pe linia de plutire.
„A fost un an de echilibru, având în vedere criza sanitară şi impactul global al pandemiei. Cu toate acestea, am înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor“, mai spune Cătălin Vişan.
În 2020, acționarii au încasat 510.000 de lei (circa 104.000 de euro). Veniturile au fost cu mult mai mici decât în mod normal din cauza căderii HORECA.
„Suntem prezenţi şi în magazine din Iaşi, Cluj, Timişoara. Circa 60-70% din veniturile noastre din 2020 au venit din prezenţa noastră în marile reţele de magazine. Anul 2021 a început bine pentru noi, vânzările au fost în creştere în primele două luni.“
În noua vară patronii șiau propus producerea unui nou sortiment de bere estivală, iar pe termen mai lung vor să construiască și o hală.