Alimentele care-ți îmbunătățesc sistemul osos

Medicii deja stiu ca oasele ne tin in putere pana al 30 de ani, de la aceasta varsta, ne ducem in jos, la propriu si la figurat, caci rezistenta lor scade din ce in ce mai mult, se degradeaza considerabil. De asta trebuie sa invatam sa le protejam de orice rau!

La femei, insa, problema e si mai grava, cu atat cu cat procesul de degradare incepe mai devreme decat la barbati, din cauza tulburărilor hormonale şi, in special, din cauza menopauzei. Nu va speriati, deoarece tocmai de asta am scris articolul de azi, ca sa va ajutam! O prima modalitate simpla de a incetini acest proces de degradare este prin introducerea in dieta a anumitor alimente.

  • Sardinele in loc de lactate

Calciul este principalul mineral de care au nevoie oasele noastre. Corpul cere, in cazul adultilor care inca nu au ajuns la 50 de ani, 1 gram de calciu in fiecare zi, iar in cazul celor ce depasesc 50 de ani – de 1,2 pe zi.

Dupa cum deja probabil bine stiti, ceea ce sunt proteinele pentru muschi, este laptele pentru oase, acesta din urma e foarte bun datorita cantitatilor reduse de grăsimi, o cană de lapte insemnand 3 grame de calciu. Puteti sa-l inlocuiti si cu iaurt sau brânză.

  • Sardinele 

In acelasi sens, sunt si ele bogate in calciu:

„Aceşti peştişori micuţi vă pot construi destul de bine masa musculară. Puteţi mânca inclusiv din cei con ser vaţi. O porţie de sardine are tot atâta calciu cât o cană de lapte”, explică specialiştii webmd. com.

Calciul contin si anumite feluri de legume, ca spanac şi broccoli.

Le puteti inlocui cu alimentele fortifiate, de asemeni. Anumite tipuri de cereale au calciu, iar o porţie poate avea până la 1 gram din acest mineral.

Suplimentele pot fi si ele un inlocuitor, insa ar fi de preferat sa va consulatati inainte si cu doctorul; in general, expertii spun ca 1,5 grame de calciu pe zi  este necesarul minim. Daca le consumati in timpul mesei, atunci corpul le va absorbi mai bine.

  • Alimentele din soia

Nu e o alegere rea, de pilda poti incerca brânza tofu, care are in jur de 2,5 grame de calciu; izoflavonoide este substanta din care se ia acest mineral si care se afla in brânza tofu, dar şi în fructe, legume.

  • Somonul

Sunt compuse din calciu, vitamina D, precum şi acizi graşi Omega 3.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *